Thursday, January 9, 2020

Cuti-cuti akhir tahun - Nasi Bamboo Sg. Klah


ini throwback ye kawan2

citer nya aku start bercuti 23-31 Dis 2019
plan utama  nak g Maps Ipoh 
so hari Sabtu 21 Dis kami gerak ke Ipoh dulu..
otw ke Ipoh tu sengaja tak makan breakfast berat..
sebab nak singgah Nasi Bamboo Sg. Klah


budak manja..nak duduk kat kereta mesti nak meriba...
kami gerak dalam pukul 9 lebih gitu dan jalan highway jem skit
jadi wave bawah kami keluar dari highway...
susur keluar ke Slim River..
time tu..panas yang amat...ekon pun bukak kuat..



Sampai kt satu jalan ni..tgk2 mcm jem teruk gak.
yelah dah susur ke jln kg kan..
rupanya jem sbb orang parking nak g makan nasi bamboo ni
adoii..dengan panas jem..
tapi alhamdulillah..kami masuk terus dpt parking...

tapi cuti-cuti kali ni best sebab dapat bawak ma abah..
itu abah ...selera makan dia 



walaupun panas..aku tetap cakap kat laki aku..
aku nak mkn sini..
alhamdulillah...beratur..ambik lauk..ambik nasi..sumer dipermudahkan..



hari tu aku ambik lauk..ikan bakar, sayur lemak..tempoyak..daging kambing bakar..sotong kunyit, eh byklah..
dan..sumer lauk dia sedap2..
berbaloi2..
harga? murah wei..g lah cuba makan..



ayam bakar ni pun sedap ..nasi je aku tak tau mana rasa bamboo..haha
tp yang penting pokden pun happy..abah aku pun makan nasi bertambah..
itu lagi aku happy


cuma si sarah je tak mkn sgt..myb sbb suasana panas..n berhimpit2 skit..
tp makanan puas hati...
itu aiskrim malaysia..suka anak2 aku dpt mkn sbb panas kan..

nah aku bagi alamat nasi bamboo ni

Nasi Bamboo Sungai Klah, Kampung Buloh Telor, 35600 Sungkai, Perak

perjalanan diteruskan ke Hotel pulak..next entry ye..


1 comment:

Dr Sarah Sofea

  assalamualaikum n gud morning tetiba hari ni rasa nak update blog lah tetiba rasa kosong lah jiwa ni.. so mehlah update blog yg sekangkang...